Content, ervaring en Google | Het Nieuwe Web

Content, ervaring en Google

Jouw content en Google

 

Kijk we willen allemaal bovenin Google staan, en we weten allemaal dat mijn ‘ content’ daaraan bijdraagt. Maar leest Google nu alles allemaal door? Nee natuurlijk niet, maar de kwaliteit van je content is momenteel waarschijnlijk wel één van de belangrijkste SEO elementen..

Google ‘leest’ de teksten natuurlijk niet, maar leidt hieruit wel veel. Wat doet Google bijvoorbeeld:

Tot zover het eenvoudige.

 

Content en ervaring

 

Maar een ander ding is de experience. Als een bezoeker jouw pagina bezoekt en gelijk weer weg is, dan wordt de gebruikerservaring als slecht gewaardeerd. De grens ligt op ongeveer 10 seconden, daarboven is het prima. Snelle vertrekkers zorgen in de regel voor de volgende conclusie:

Nou ja, waarschijnlijk kan je zelf waarschijnlijk vanuit eigen ervaring ook nog wel wat redenen verzinnen.

Ok, even terug: het draait dus om gebruikerservaring… Dus het schrijven kwalitatief goede teksten heel erg belangrijk. Helaas kom je niet meer weg met een slappe tekst, een gekopieerd stuk van je concurrent of anderszins…

Even wat tips:

Allerbelangrijkste:

Neem de tijd om je allerbeste artikel te schrijven:

Vergeet de duidelijke afbeeldingen niet. En, ohja, geef de afbeeldingen een goede naam: liefst jouw zoekwoord. Als iemand dan op afbeeldingen zoekt… nou, je snap het vast wel 😉.

En nu? Let’s do it! Twee blogs per maand wordt erg gewaardeerd door Google! Meer mag altijd natuurlijk..