Wij hebben dus een nieuwe website. Klik na het lezen van deze update maar eens door!
We zijn natuurlijk vooral benieuwd wat je ervan vindt. Wij hebben bewust gekozen voor vernieuwing. Natuurlijk was de oude site verouderd, maar een website is bij wijze van spreken al verouderd bij oplevering. Hieronder hebben we een aantal keuzes toegelicht en in de komende nieuwsbrieven zullen we jullie steeds meenemen in hoe de website uiteindelijk tot uitvoer is gekomen.
Om heel eerlijk te zijn had de website weinig tot geen interne aandacht bij Het Nieuwe Web; een beetje als de schoenmaker die op kapotte schoenen loopt. Je wilt vooral anderen voorzien van toffe sites. En, daarbij, klanten kwamen toch wel en moesten we zelfs vaak naar collega-bedrijven doorsturen.
Maar uiteindelijk is online ‘presence’ toch heel belangrijk. Zeker met de komst van Maikel hebben we besloten om meer aandacht te geven aan marketing en duidelijker te maken wat we doen en waar we voor staan. We hebben een nieuwe visie met Het Nieuwe Web – daarover later meer – en we gaan langzaam onze online dienstverlening verbeteren en uitbreiden. Daarbij hoort ook een goede website, die ook nog mooi is natuurlijk.
Alhoewel… is het belangrijk dat de website mooi is? Of moet die goed converteren? Of moet die aanzetten tot contact opnemen? Tja keuzes…. Mooi kan op zichzelf geen doel zijn…
Even terug naar Het Nieuwe Web: we hebben nog steeds heel veel klanten, maar langzaam verfrist ook ons klantenbestand, klanten komen en gaan. De vraag die je dus stelt is, wie wil je eigenlijk als nieuwe klant hebben. Dat is ook de eerste vraag die ik jou wil stellen:
- Zorgt jouw website ook voor de juiste klanten? Of komen de mensen alleen maar om het telefoonnummer te zoeken. En kunnen ze dat dan ook vinden? Welke pagina’s worden het meest bekeken? En staat daar jouw telefoonnummer ook?
Daarbij wilden wij graag een uithangbord hebben voor onze specifieke diensten en overal hoog scoren in Google. Organische vindbaarheid is belangrijk in onze branche. Dat hebben we gedaan door het bouwen van landingspagina’s. Eigenlijk is dat een pagina die je helemaal toewijdt aan een bepaald onderwerp. Deze is Google-technisch interessant en zal – op dat specifieke onderwerp – goed scoren met betrekking tot vindbaarheid. Zo werden wij goed gevonden als webbureau voor websites, maar voor online applicaties – waar wij de meeste omzet uit halen – totaal niet. In ieder geval niet in onze regio.
Nog een vraag:
- Op welk onderwerp wil jij goed gevonden worden? En word je daar ook op gevonden? En… als je regionaal werkt, ben je dan ook online sterk aanwezig in die regio? Oja: zoeken op je eigen naam zorgt altijd voor een goed resultaat… Het wordt pas echt leuk als je bovenaan staat als je zoekt op de naam van je concurrent…
Ook het team is belangrijk. Wij zijn een club met jonge ambitieuze talenten. Elke dag maken we mooiere oplossingen voor klanten. En wees nou eerlijk, jij doet toch ook liever zaken met een persoon, dan met een bedrijf? Wij huurden een professionele fotograaf in om het team te fotograferen. Zo ziet jouw klant wie – in ons geval – aan de slag gaat met zijn online issue(s).
Staat jouw team goed in de picture? En de daaropvolgende vraag: Staat jouw bedrijf goed in de picture?
Tot zover deze korte update.
Trouwens, als je feedback hebt over onze website, laat ons het weten! Zo helpen we elkaar verbeteren.
Lees alle berichten over "Het Nieuwe Web" >