Iedereen wil boven in de lijst van Google eindigen. Als je een willekeurig zoekwoord intypt en je staat bovenaan, dan krijg je meer bezoek. En meer bezoek betekent meer omzet. Terecht dus dat dit bij bedrijven en instellingen hoog op het prioriteitenlijstje staat. Maar hoe bereik je dit doel? Je kunt natuurlijk aan de slag met een effectieve AdWords campagne. Maar je kunt ook Rich Snippets gaan gebruiken.
Door deze methode te gebruiken krijg je écht een streepje voor bij Google. Mensen beslissen namelijk binnen een enkele seconde of ze wel of niet klikken. Hiernaast boven een voorbeeld. De eerste weergave van de bekende site is zonder Rich Snippets. In de tweede versie is dit met deze extra informatie. Op deze manier haal je potentiële bezoekers sneller binnen.
Onze collega Dirk Jan Laros weet veel van het werken met Rich Snippets. Hij vertelt dat je hierdoor bij een zoekresultaat een productprijs of beoordelingen van andere bezoekers te zien krijgt:
Deze informatie komt uit een stukje code wat men Rich Snippets noemt. Naast een productprijs of een rating is het ook mogelijk om andere gegevens te vermelden. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om openingstijden, een telefoonnummer en adresgegevens te vermelden. Dit kun je doen door itemscopes en itemtypes toe te voegen aan de brontekst van een website. Door hiermee te werken valt het zoekresultaat beter op en verhoogt het ook de waarde van de zoekresultaten. Daardoor zullen bezoekers sneller klikken, en meer bezoekers betekent meer leads en aandacht.
Het Nieuwe Web levert alle mogelijke dienstverlening op het gebied van online- en offline communicatie. Wij weten als geen ander dat websites de kern vormen van de online communicatie. Het vindbaar maken van de websites van bedrijven en instellingen is ons dagelijks werk. Het werken met Rich Snippets doen we graag. Weten hoe uw websitevermelding in Google eruit ziet met Rich Snippets? Neem gerust contact met ons op.
Lees alle berichten over "Google" >